Yeni Başlayanlar İçin İçerik Pazarlama

Yeni Başlayanlar İçin İçerik Pazarlama

İçerik Pazarlama –  Çok basit bir şekilde ifade etmek gerekirse şu an okuduğunuz bu yazı bir içerik pazarlaması ürünü olarak düşünülebilir.

Yani, belli bir kitleye ulaşmak ve bu kitlenin dikkatini çekmek için oluşturulan içerikler, bir pazarlama türü olarak günümüzde yer almaktadır.

Söz konusu içerik pazarlaması olduğunda bazı temel kavramlar üzerinde durmamız gerekir;

  • Değerli
  • İlgi çekici
  • İstikrarlı
  • Yüksek kaliteli

Bu dört kavram, içeriğimizi nasıl oluşturmamız gerektiğinde bizlere ışık tutar. Eğer belli bir kitlenin ilgisini çekmek istiyorsak içeriğimiz değerli olmalıdır. Müşterinin ilgisini çekmeli, yüksek kaliteli olmalı ve tüm bunlar düzenli ve istikrarlı bir şekilde oluşturulmalıdır.

Pek çok kişi sırf internet ortamında yer alabilmek için içerik üretmektedir. Bu oldukça yanlıştır. İçerik pazarlaması sadece içerik yaratmak değil, yaratılan içeriğe değer katmaktır. Bir pazarlama tekniğidir. Bu nedenle ana hedef daima müşteridir. Müşterilerin / ziyaretçilerin dikkatini çekmek amacı ile rekabet ortamı yaratmaktır.

İçerik pazarlamasında güçlü olduğunuzu gösteren şey müşteri sayınızdır. Eğer müşterileriniz yoksa, bir hiç olduğunuz anlamına gelir.

Hedef müşteri olduğu için pek çok yöntem kullanılabilmektedir. Başlıca olanları; yazı, görsel, ses ve videodur. Farklı medya türlerinin bir arada ya da tek tek kullanılması anlamına gelir. Şu an okuduğunuz içerikte yazı kullanılmaktadır.

Bu pazarlama yöntemindeki en büyük strateji “çekme – itme” stratejisidir. Sunulan içerik ilgi çekmeli fakat karşınızdaki insanın da düşünceleri etkilemelidir. Yani, geri bildirim alırken olumlu ya da olumsuz geri bildirimlere açık olmanız gerekir. Alacağınız her geri bildirim önemlidir. Bu alanda da sosyal medyanın içerik pazarlamasındaki gücünün farkında olmak şarttır. Çünkü bir içeriğin kalitesi ve gücü sosyal medyadan gelir. Bunun sebebi de günümüzdeki tüketicilerin ortalama günde 5 bin adet reklam ile karşı karşıya gelmesidir.

Buradan da anlayacağımız gibi reklamlar, içeriklerin gizli gücüdür. Kaliteli bir reklam sahibi olmak, pek çok müşteriye kucak açmak anlamına gelir.

İçerik Pazarlama Nedir?

Content Marketing Institute (İçerik Pazarlaması Enstitüsü) tarafından “içerik pazarlama” tanımı şöyle yapılmaktadır:

“Stratejik pazarlama yaklaşımı değerli, güvenilir ve istikrarlı olabilecek bir içeriğin, oluşturulması ve dağıtımına odaklanarak belli bir kitlenin ilgisini çekmek, elde tutmak ve nihayetinde müşteriye daha sağlam görülebilecek bir anlaşma sunmaktır.”

Tanım oldukça başarılı olsa da daha açık bir dille ifade edilmesi gerekmektedir. Elbette değer, güven ve istikrar yapı taşlarını oluşturur. Fakat belli bir kitleye odaklanmanın ve uzun vadede başarı elde etmenin tek yolu, etkili stratejiler oluşturmaktır.

Eğer bir stratejiniz ya da stratejik planınız yoksa oluşturduğunuz içeriklerin de bir anlamı olmayacaktır. Amaç daima “sadakat yaratan içerik” oluşturmaktır. Bunun için de müşterilerin sadakatini kazanmak ön plandadır.

Sizi tercih etmeleri için insanlara bir sebep, gaye, arzu veya istek vermeniz gerekir.

Diğer pazarlama tekniklerine nazaran içerik pazarlamasında reklamcılık, müşterilerin bir adım gerisinde kalmaktadır. Öncelik daima müşteri olmakla beraber, reklamcılık faaliyetlerine de ağırlık verilmelidir. İnsanlar kendilerinin önemsendiğini ve değerli görüldüğünü her zaman bilmek isterler. Üstelik günümüz koşullarında bu istek daha da fazladır.

Dünya üzerinde 7 milyara yakın insan topluluğu olduğunu varsayarsak içeriklerinizin 7 milyar insana birden hitap edecek olmasına dikkat etmeniz gerekir. İyi ya da kötü, bu içerikler bir değer oluşturmalıdır. Farklı türlerdeki stratejileri ve pazarlama türlerini kullanarak bu değeri oluşturabilirsiniz. Bu alanda bilgi edinmeniz gereken konu “içerik pazarlama sanatı” olacaktır.

Sanatı anlayabilmeniz ve icra edebilmeniz için püf noktaları bilmeniz, kendinizi geliştirmenizdeki ilk ve büyük adımdır.

İçerik Pazarlama Sanatı

İçerik pazarlama sanatı hakkında bilgi edinmeden önce kavramın temeline kısa bir şekilde göz gezdirmemiz gerekir. Az öncede bahsettiğimiz gibi, müşteri daima ön plandadır. Müşterinin ön planda olması, bir hikayeye sahip olmamız anlamına gelecektir. Yani içerik pazarlaması, bir nevi hikaye anlatma konusunda ustalaşmaktır.

Bir başlangıcınız, adımınız, isminiz olması için bir hikayeye sahip olmanız şarttır. Eğer iyi bir hikaye anlatıcısı olabilirseniz, iyi bir sanatkar, iyi bir içerik pazarlamacısı olabilirsiniz.

İçerik pazarlama sanatı kavramına gelecek olursak, bu noktada bilmemiz gereken ve göz ardı etmememiz gereken şey internettir. İnternet, sosyal medya vb. platformlar göz ardı edilemeyecek kadar önemlidir. Çünkü sanatımızı göstereceğimiz alan dijital kanallardır. İçeriğiniz değerli, kaliteli ve belli bir kitleye yönelik olarak mükemmel olabilir. Fakat internet ortamını kullanmayı bilmiyor, yani nasıl pazarlama yapacağınız bilgisine ulaşamıyorsanız, ürettiğiniz içeriğin bir anlamı olmayacaktır.
Bu nedenle iyi bir hikaye anlatıcısı olduğunuz kadar iyi de bir web kullanıcısı olmanız gerekir.

Kendinize bu alanda geliştirmek için yapabileceğiniz bazı basit teknikler bulunmaktadır. Bunların başında da sosyal medya, web ve internet eğitimleri vardır. SEO, SEM, içerik pazarlaması, dijital pazarlama vb. alanlarda eğitim almak sizleri bir adım ön plana taşıyacaktır.

İçerik Pazarlama için almanız gereken eğitimleri şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Dijital Medya Yönetimi
  • İçerik Pazarlama ve CMS
  • Sosyal Medya Yönetimi
  • Sosyal Medya Reklamcılığı
  • Google Reklamcılığı
  • SEO – Arama Motoru Optimizasyonu
  • SEM – Arama Motoru Pazarlaması
  • Sosyal Medya Analiz ve Raporlama
  • E-Ticaret ve B2B – B2C Pazarlama
  • E-Girişimcilik
  • SEM, Google Adwords ve Google Analytics Eğitimleri
  • WordPress Eğitimleri
  • Growth Hacking Eğitimleri

Çevrimiçi Pazarlama – Çevrimdışı Pazarlama – Karma Pazarlama

Kendinize her gün, “İçerik pazarlama sanatında nasıl daha başarılı olabilirim?” şeklinde bir soru yöneltmeniz de şarttır. Çünkü teknoloji, her geçen gün gelişmektedir. Bu gelişime ayak uydurmak adına gün ve gün gelişmeleri takip etmeli, yaşam boyu öğrenme anlayışına sahip olmalısınız.

Aldığınız eğitimleri uygulamak için zaman harcayabileceğiniz üç farklı içerik pazarlama alanı bulunmaktadır. Bunlar sırası ile; çevrimiçi pazarlama, çevrimdışı pazarlama ve karma pazarlama olarak yer almaktadır. Etkili ve iyi bir içerik pazarlamacısı olmak istiyorsanız bu kavramları da öğrenmeniz gerekir. Fakat bu kavramları öğrenmeden önce sanatınızı geliştirmek adına “strateji” kavramına önem vermelisiniz.

İlk olarak şunu fark etmelisiniz, birçok içerik üreticisi bulunuyor ve siz bunlardan yalnızca birisiniz. Bazı içerik üreticilerin ön plana çıkmasındaki en temel neden, özgün ve kaliteli içerikler hazırlamaları olmaktadır. Yani, kendilerine ait bir “stratejileri” bulunmaktadır. Bu stratejileri de pazarlama yöntemlerini kullanarak, farklı içerikler hazırlayarak ve sosyal medyanın gücünü kullanarak sunmaktadırlar.

Geçmişe nazaran daha fazla içerik üreticisinin bulunması bir risktir fakat bu riski değerlendirmenizin de yolu vardır. Sizin için en etkili ve uzman olduğunuz alanda yoğunlaşmanız gerekir. Zaman içerisine bu stratejinizde değişikliğe gidebilirsiniz. Amacınız uzman olduğunuz alanda insanlara bilgi vermek olduğunda, insanların sizi tercih etmesi için bir sebep de vermiş olursunuz. Sanatınızı icra etmek ve uzun vadede internet ortamında güçlü kalabilmek için uzmanlaşmak şarttır, unutmamalısınız. Uzman olduğunuz alanı bulmak için kendinize şu soruları sorun:

1. Hangi soruna odaklanıyorum?
2. Bu soruna nasıl bir çözüm geliştiriyorum?
3. Bulduğum çözümler hedef kitlem için ne kadar etkili olur?

Bu sorular, doğru stratejileri bulmanıza yardımcı olur. Müşterilerinizin dikkatinin üzerinde olmasını ve onları çekmeyi de sağlar.

İyi Bir İçerik Nasıl Pazarlanır?

İyi bir içerik, iyi bir strateji ile pazarlanır. Bu sorunun cevabı her ne kadar basit görünse de şuna dikkat etmeniz gerekir, stratejinizin temeli müşterileriniz ve işiniz olmalıdır.

Müşterilerinizin ihtiyaçlarını ve aynı zamanda ürettiğiniz içeriklerin bu ihtiyaçları nasıl karşılayacağını bilmelisiniz. Geleceğe yönelik ihtiyaçları önceden belirlemek ve çözümler üretmek de sizi bir adım önde tutacaktır.

Peki bu ne anlama gelir? Bu durum, sadık müşterilerinizin yanı sıra “potansiyel müşteriler elde etme” anlamına gelir. Yani, içerikleriniz sadık müşterilerinizin dikkatini ve ilgisini çekerken, potansiyel müşterilere ulaşma yolunda da sizlere destek sağlamalıdır. Bunun için de sorunlara odaklanmalı ve bu sorunlar için kalıcı, sürdürülebilir ve geliştirilebilir çözümler üretmeniz gerekir.

İçerik pazarlamasının asıl misyonu, büyütmek ve geliştirmektir. Bunun için yaratıcılığınızdan faydalanmalısınız. Sadece elde var olan müşterileriniz için içerikler üretmeniz, gelişiminizi olumsuz etkiler. İnternet nasıl ki bizlere sınırsız bir ağ ve bilgi alanı oluşturuyor ise sizlerin de sınırsız bir ağ ve bilgi alanı oluşturmanız gerekir.

İyi bir içeriği pazarlarken sosyal medyanın gücünden faydalanmanız önemlidir. Sosyal medyanın gücünden faydalanmak adına pek çok şirketin ve bireyin eğitim aldığını unutmamalısınız. Dünyada bu alana ödeme yapan pek çok kişi vardır. Bu eğitimleri sizler de gerek internet ortamından gerekse de kurslar aracılığıyla alabilirsiniz.

“İçeriğimin iyi olup olmadığını nasıl anlayacağım?” diyorsanız, içeriğinizin şu üç değere sahip olup olmadığını düşünebilirsiniz:

  • Farkındalık
  • Düşünce
  • Karar

İçeriğiniz bir alanda farkındalık katıyor mu? Belli bir düşünceye odaklanıyor ve bu odak seviyesini aynı oranda tutuyor mu? İnsanların kararlarını etkiliyor ve bu kararlar üzerinde değişiklik yapabiliyor mu? Eğer bu sorulara verdiğiniz cevaplar “evet” ise, içeriğiniz oldukça kalitelidir.

İyi bir içerik hazırladıysanız, sosyal medyanın gücünden faydalanarak pazarlamanızı gerçekleştirebilirsiniz.

Diğer Makaleler