Sosyal Medya Üzerinden Satış Yapmak

Söz konusu dijital pazarlama olduğunda sosyal medya ve sosyal medyanın gücü en önemli konulardan biridir

Sosyal Medya Üzerinden Satış – “Yapalım, nasıl olsa gelirler” lafı sadece sinema için geçerlidir. Sosyal medya için geçerli olan “Yapalım, büyütelim, etkileşime geçirelim. O zaman belki gelir ve kalırlar.” – Seth Godin

Günümüz teknoloji dünyası içerisinde sosyal medyanın gücünden yararlanmayan her marka, işletme ve profesyonel profil ölmeye mahkumdur. Teknoloji daima takip edilmesi gereken ve ayak uydurulması zorunlu olan bir dünyadır. Bir işletme, marka sahibiyseniz (kişisel marka da kullanıyor olabilirsiniz) dijital dünyayı iyi ve faydalı bir şekilde kullanmalısınız. Binlerce insanla etkileşim içerisine girebileceğiniz, bu etkileşim ile birlikte geniş platformlara yayılabileceğiniz tek alan sosyal medyadır.

Sosyal Medya | Social Media

Sosyal medya en kısa tanımı ile paylaşmak anlamına gelmektir. Kendinize, işletmenize ya da markanıza dair ürettiğiniz içerikleri yayınlayabileceğiniz ve dünya üzerindeki tüm sosyal medya kullanıcıları ile paylaşabileceğiniz online bir ağı kapsamaktadır.

Günümüzde pek çok kişi, kurum ve kuruluş sosyal medyanın gücünden faydalanarak hızlı erişim sağlamakta ve kendilerine ait bir dijital pazar ağı – rekabeti yaratmaktadır.

Yaşamımız içerisinde büyük bir yere sahip olan sosyal medyanın kullanımı önemlidir. Doğru bir şekilde sosyal medyayı yönetmek ve kullanmak, kısa zamanda insanlar tarafından tanınmanıza yardımcı olur. Geniş bir kitleye hitap etmek ve satış gerçekleştirmek istiyorsanız geleneksel medya ile bütünleşen bir sosyal medya kullanmanız gerekir. Sosyal ağlarınızın aktif olması ve aktif bir şekilde bu platformlarda yer almanız, sosyal açıdan itibar kazanmanıza yol açarken aynı zamanda müşterileriniz ve takipçi kitleniz ile doğrudan iletişim kurmanızı da sağlayacaktır.

Kendinize ait belirli bir hedef kitle oluşturabilir, potansiyel müşteriler elde edebilir, doğru adımlar ile ilerlediğinizde beklentinizden daha yüksek satış geliri yaratabilirsiniz.

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama

Sosyal medyanın gücünden faydalanmak için ilk adım dijital pazarlamadır. Dijital pazarlama ile birlikte içerik pazarlamasının başarılı bir şekilde yürütülmesi şarttır. Çünkü bu iki pazarlama türü, reklam ile direkt olarak bağlantılıdır. Sosyal medyada belirli bir kimlik yaratmanız için reklam alanında kendinizi geliştirmeniz ve platformlar ile ortak bir şekilde çalışmanız gerekir.

Markanızın ve işletmenizin kimliğini doğru bir şekilde yansıtmak için vizyon, misyon ve kültürel değerlerinizi yansıtan bir sosyal medya çalışması yapmanız gerekir. Doğru hedef kitleye ulaşmanın sırrı, reklam bütçesini doğru ayarlamaktır. Sosyal medya çalışmanız içerisinde en önemli nokta reklamdır. Reklamınızın başarılı olması için yüksek maliyetlere gerek yoktur. Doğru reklam, düşük bütçe ile en çok kişiye erişmenizi sağlayan reklam modelidir. Bunun için de doğru bir sosyal medya uzmanı ile anlaşma yapılması gerekir.

Sosyal medyanın hızlı bir şekilde gelişim gösterdiğini de unutmamak gerekir. Hızlı bir şekilde gelişimine devam eden platformlar, her geçen gün kendilerine yeni özellikler katmaktadır. Bu yeniliklere her zaman hazır olmak ve değişime uyum sağlamak gerekir. Aksi halde sosyal medyanın gücünden faydalanmak imkansızdır. Günümüzde en çok kullanılan sosyal medya platformları arasında Facebook, Twitter, Google Plus, YouTube, Instagram, Pinterest bulunmaktadır. Bu platformların her biri, işletmenizin ve markanızın tanıtılmasında önemli rol oynar. Aktif bir şekilde kullanılan platformlar, satışlarınızın da artmasını sağlar.

Sosyal Medya Üzerinden Satış – Instagram

Bugünkü kullanıcı sayısının (son açıklanan Haziran 2020 verilerine göre) 1 milyara ulaştığı Instagram, günümüzde işletmeler ve markalar tarafından en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biridir. Yapılan araştırmalara göre ortalama olarak bir insan Instagram’de gün içerisinde en az 30 dakikasını geçirmektedir. Şöyle düşünün, 30 dakikada bir insana ulaşmak isteseydiniz ve bunun için Instagram kullanmanız gerekseydi, nasıl bir yol izlerdiniz?

Instagram üzerinden satış yapmayı bu kadar cazip kılan unsur, pazarlama dünyası içerisinde WOM kavramının (Word of Mouth) yani, ağızdan ağıza pazarlama yönteminin kullanılmasıdır. Herhangi bir Instagram kullanıcısının zevkine yönelik satış odaklı bir reklam çalışması yapmanız, o insan tarafından pek çok kişiye erişmenizi sağlamaktadır.

Instagram üzerinden satış yapmak amacınız ise bazı püf noktaları bilmeniz gereklidir:

  1. Instagram üzerinden satış yapmak ya da satış oranınızı arttırmak istiyorsanız, en çok dikkat etmeniz gereken nokta “hikaye” özelliğini kullanmaktır. Paylaşımlarınızın her birini çeşitli görsel, yazı, video ve müzikler ile desteklemeniz, WOM tekniğinin daha iyi bir şekilde kullanılmasını sağlar.
  2. Her zaman için özgün olmalı ve dikkat çekici paylaşımlar yapmalısınız. 2018 yılının Ocak ayında açıklanan verilere göre Instagram üzerinde her gün 95 milyon adet fotoğraf ya da video yüklemesi yapılmaktadır. Bu paylaşımların 25 milyonu bireysel ya da kurumsal satıcılara aittir. Yani, rekabet edeceğiniz kitle çok geniştir ve bu geniş kitle içerisinde kendi farkınızı ortaya koyacak bir çalışma yapmanız gerekir.
  3. Hizmet ettiğiniz ya da pazarlamasını/satışını gerçekleştirdiğiniz ürünün Instagram üzerinden satın alınma olasılığı yüzde 72’dir. Tüketiciler, satın almak istedikleri bir ürün ya da hizmeti Instagram’de gördüğünde, o ürünü ya da hizmeti satın alma ihtimalleri artmaktadır. Yani, günümüz trendlerine uygun görsel ve içerik paylaşımı yapmanız satış oranlarınızı direkt olarak arttıracaktır.

Sosyal Medya Üzerinden Satış – Facebook

Yine geçtiğimiz Haziran ayında açıklanan verilere göre Facebook sosyal medya platformunun ise 2,4 milyar kullanıcısı bulunmaktadır. Facebook son zamanlarda işletmeler için özel seçenekler hazırlamış ve işletmelerin ön plana çıkabilmesi, Facebook üzerinden satış yapabilmesi için yeni özellikler getirmiştir. Bu nedenle ürün ve hizmet pazarlaması yaparken mutlaka işletmenize ya da markanıza ait bir Facebook profiliniz/sayfanız bulunmalıdır.

Facebook’un “Marketplace” özelliği sayesinde ürününüzü ya da hizmetinizi satışa koyabilir, buradan gelir elde edebilirsiniz. Üstelik bu özellik tamamen ücretsiz bir şekilde sunulmaktadır. Düşük bütçeli reklamlar oluşturarak, ürünlerinizin/hizmetinizin 45 milyona (Türkiye’de Facebook’u kullanan kişi sayısı) ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Facebook üzerinden satış yaparken dikkat etmeniz gereken püf noktalar ise şu şekilde yer alır:

  1. Öncelikle bir Facebook profili oluşturmalı ve bu profilde yaptığınız işe dair bilgiler vermelisiniz. Profilinizdeki bilgilere müşterilerin ulaşabileceğini unutmamalısınız. Her zaman için erişilebilir olmalı ve doğru bilgiler yer almalıdır.
  2. Facebook profilinizden sonra kendinize bir adet Mağaza oluşturmalısınız. Bu Mağaza, oluşturduğunuz profil ile bağlantılı olacaktır. Dolayısıyla müşterileriniz kişisel profilinize de erişebilecektir.
  3. Sürekli olarak bildirimlerinizi kontrol etmelisiniz. Facebook sizinle ortak bir şekilde reklam hazırlamanıza yardımcı olacak tüm detayları Mağaza oluştururken paylaşmaktadır. Bu paylaşımlara dikkat ederek ve gerekli adımları takip ederek reklam çalışması gerçekleştirebilirsiniz.
  4. Mutlaka ürününüzü ve hizmetinizi anlatan bir profile sahip olmalısınız. Detaylı ürün görselleri, video ve içeriklerin bulunması, ek olarak kullanıcı yorumlarının yer alması önemlidir.
  5. Değerlendirme kısmında yıldızınızın yüksek olması da önemli bir detaydır. Bunun için de satış yaparken müşterilerinizden geri bildirim almaya özen göstermelisiniz.

İletişim kurmak için;

nurkan@nurkanaydogan.com.tr

@nurkanaydogan