Finans Kariyeri | Finans Kariyerinizi Dijital Ortama Nasıl Taşırsınız?

Finans Kariyeri | Finans Kariyerinizi Dijital Ortama Nasıl Taşırsınız?

Finans Kariyeri – Finans alanında kariyer yapan bir kişi olarak teknolojik gelişmeleri takip ediyor ve bu gelişmeleri baz alarak kariyerinizi dijital ortama taşımak istiyorsanız, geleceğinizi planlamaya başlamışsınız demektir.

Giderek hayatımızın içerisine dahil olan ve aslında hayatımızın yüzde 75’lik bir dilimini kaplayan teknolojiye uyum sağlamak istiyorsak dijital dönüşüm hakkında bilgi sahibi olmamız ve bu dijital dönüşüme yönelik mesleğimizi planlamamız gerekir. Bankacılık ve finans sektörü içerisindeki dijital dönüşüm tam anlamıyla 10 yıl öncesinde başlamış ve günümüzdeki haline ulaşmıştır.

Bu sektörler içerisinde yer alan her bireyin hem mesleki alanı içerisinde hem de kişisel kariyer planında dikkatli olması, doğru kararlar alması gerekir.

Teknolojiyi doğru bir şekilde kullanabilmek, dijital dönüşüme doğru bir şekilde ayak uydurabilmek rakipler arasında fark yaratmayı da sağlar. Çok uzağa gitmeden Pandemi dönemindeki iş modelleri bu alanda örnek gösterilebilir. Pek çok finans kurumu personellerinin evden çalışmasını sağlamış ve uzaktan iş modeli geliştirmiştir. Geliştirilen iş modelleri, bankacılık ve finans sektörüne de farklı bir bakış açısı ile yaklaşılmasını sağlamıştır.

Teknoloji ile bütünleşen sektörlerde daha da ileriye gidilebileceği görülmüştür. Geleceğe yakından bakmak isteyen kurum ve kuruluşlar, yaşanan pandemi ile birlikte personellerinin dijital alanda daha fazla eğitim alması için de çeşitli eğitimler düzenlemeye başlamıştır. Öyle ki ACCA (Fermanlı Ruhsatlı Muhasebeciler Birliği) ve EY (Ernst & Young) tarafından 2020’nin Nisan ve Mayıs ayları arasında 4 bin 281 katılımcının yer aldığı bir araştırma yapılmıştır. 55 görüşmeyi kapsayan bu görüşmeler sonucunda hazırlanan “Dijital Muhasebe ve Finans Profesyonelleri için Fark Yaratacak İşler” raporuna göre, kurumlar içerisinde daha iyi performans göstermek için teknolojik eğitimler alan kişilerin yüzde 94 olduğu ortaya konmuştur. Teknolojiyi kullanmaya hazırlanan personellerin de küresel çapta yüzde 74’e ulaştığı görülmüştür. Yine bu rapora göre finans kurumları içerisindeki dijitalleşmenin yüzde 55 oranında artmıştır. Personellerin yüzde 36’sı yeni nesil bilgi teknolojilerini benimserken yüzde 30’u da veri teknolojileri alanında benimseme yaşamaktadır.

Finans Kariyeri ile Dijital Ortam İçin Yeni Yetenekler Öğrenilmeli

Tüm bu araştırma raporları ve bakış açıları ile konuya yaklaştığımızda finans kariyeri dijital ortama taşımak için yeni yeteneklere sahip olunmasını göz ardı etmemek gerekir. Finans ve bankacılık alanında kariyer sahibi olan bir kişinin öncelikle aşağıda yer alan listedeki yetenekleri ve becerileri edinmesi iyi bir başlangıç olacaktır:

  • Eleştirel düşünme, yaratıcılık ve problem çözme
  • Teknoloji becerileri (örn. uygulama geliştirme, kodlama ve BT danışmanlığı)
  • Liderlik, strateji ve vizyon
  • Ticari farkındalık ve işin değerlendirilmesi
  • İletişim, iş birliği ve ekip çalışması
  • Nicel, istatistiksel/veri bilimi ve analitik
  • Proje Yönetimi
  • Etik ve şüphecilik
  • Muhasebe ve finans ile ilgili teknik beceriler (örn. denetim, finansal raporlama, vergi)

Bu yetenekler bilişim teknolojileri alanında personellerin kendisini geliştirmesini sağlar. Finans Kariyeri alandaki deneyimlerini dijital ortama taşırken ek olarak alınması gereken eğitimler de bulunmaktadır.

Bu eğitimleri de şu şekilde sıralamak doğru olacaktır:

  • Dijital Medya Yönetimi
  • İçerik Pazarlama ve CMS
  • Sosyal Medya Yönetimi
  • Sosyal Medya Reklamcılığı
  • Google Reklamcılığı
  • SEO – Arama Motoru Optimizasyonu
  • SEM – Arama Motoru Pazarlaması
  • Sosyal Medya Analiz ve Raporlama
  • E-Ticaret ve B2B – B2C Pazarlama
  • E-Girişimcilik
  • SEM, Google Adwords ve Google Analytics Eğitimleri
  • WordPress Eğitimleri
  • Growth Hacking Eğitimleri

Neden Dijital Eğitimler Alınmalı?

Dijital sektörü ve dijital dönüşümü anlayabilmek için dijital eğitimler alınmalıdır. Nasıl ki sayı saymayı öğrenebilmek için sayıları ve ifade ettikleri değeri öğrenmek gerekiyor ise dijital dönüşüm için de dijitalleşmeyi öğrenmek gerekir.

Dijital ortama adım atarken unutulmaması gereken nokta, iyi reklam yapanın ve kendisini iyi bir şekilde pazarlayanın bu ortamda ayakta durabileceğidir. Yani her şeyden önce içerik pazarlaması (content marketing) ve dijital pazarlama (digital marketing) alanında eğitimler alınmalıdır. Yukarıdaki listede de bu eğitimlerin isimleri yazmaktadır.

Bu eğitimler doğrultusunda kişisel bir web sayfanızın olması gerekir. Kendi adınızın ve soyadınızın yer aldığı bir alan adına sahip olmak (örneğin şu an bu yazıyı okuduğun site benim adım ve soyadıma sahip) dijital itibara sahip olmak demektir. Dijital alanda saygınlık ve itibar kazanmanın, yaptığınız mesleği uluslararası alanda yaymanın ilk yolu budur. Kendi web siteniz içerisinde yaptığınız işleri, aldığınız eğitimleri, bu eğitimlerden ve işlerden edindiğiniz tecrübeleri paylaşmak ise finans kariyeri dijital ortama aktarmanız anlamına gelecektir.

İkinci adım sosyal medyanın gücünden yararlanmaktır. Kendinize sosyal medya platformlarından işletme hesapları açabilirsiniz.

Kariyeriniz hakkında bu platformlar üzerinden paylaşım yaparak, gerektiğinde reklam çalışmaları içerisinde yer alarak yaptığınız mesleği dijital ortama uygun bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Pek çok bankacı, finans kurumunda yer alan muhasebeci ve nice çeşitli bankacılık ve finans sektörüne ait meslek grupları, sosyal medyanın gücünden yararlanarak aşağıdaki meslekleri gerçekleştirmektedir:

  • Dijital Bankacılık Eğitmenliği
  • Dijital Finans Eğitmenliği
  • Finansal Danışmanlık
  • Finansal Okuryazarlık Eğitmenliği
  • Broker
  • Borsa Yorumcusu
  • Ekonomi Yorumcusu
  • Finansal Piyasalar Analisti
  • Finansal Veri Analisti
  • Finansal Stratejist

Diğer Makaleler